Event van bbp

Bram Brinkman – Vierdaagse Nijmegen

Sprekers
Bram Brinkman heeft met de recent gehouden 100ste Jubileum Vierdaagse zijn 28ste editie meegemaakt als PR & Sponsormanager van dit inmiddels wereldvermaarde sportevenement.
Na een commerciële opleiding aan de IVA Driebergen Business School is Bram na een aantal leidinggevende communicatiefuncties (o.a. bij de automobielclub KNAC, buitenreclame- bedrijf Mediamax en oliemaatschappij Kuwait Petroleum/Q8) sinds 1990 zelfstandig actief in diverse communicatie-, marketing- en pr-rollen. Hij leidde in die tijd als eigenaar en in een partnership ook communicatiebureaus die voor een breed scala aan opdrachtgevers
hebben gewerkt. Sinds 2010 werkt Bram als zelfstandig merkadviseur.
Los van zijn rol als Vierdaagse PR & Sponsormanager is Bram ook initiatief- nemer en mede-bestuurder van De Vierdaagse Sponsorloop. Een stichting die facilitair optreedt voor Vierdaagse deelnemers om hun sportieve prestatie op een effectieve wijze ook in te zetten voor bijdragen aan Goede Doelen.

Christiaan Ruesink - Voetbal International

Sprekers
Christiaan Ruesink (46) is sinds 1 mei 2016 hoofdredacteur van Voetbal International. Daarvoor werkte hij zes jaar in die functie bij het AD.
Als hoofdredacteur van Voetbal International is hij redactioneel eindverantwoordelijk voor alle print en online media, waaronder de magazines, websites, social media en video.
Ruesink is bovendien creative director van Sport International, het customer media-label van WPG Sportmedia.


Hij begon zijn carrière als sportjournalist. Eerst bij het ANP, later het AD. In zijn periode als chef van AD Sportwereld was hij verantwoordelijk voor de dagelijkse sportkrant AD Sportwereld Pro

Dagvoorzitter: Jan Driessen

Spreekt tijdens:
Opening door dagvoorzitter
Sprekers

Jan Driessen heeft per 1 januari 2014 een strategisch en toch ook pragmatisch communicatie-adviesbureau opgericht: Q&A | COMMUNICATIE. De huidige, snelle en interactieve communicatiemaatschappij vraagt veel van bedrijven en hun leiders. Q&A | COMMUNICATIE gaat hen helpen om begrijpelijk, relevant en consistent te communiceren. Door de juiste vragen te stellen en samen de goede antwoorden te formuleren (Questions and Answers!).

Lees meer

Frank de Bruin - Activate&co

Sprekers
Met een brede achtergrond bij zowel opdrachtgevers als adviesbureaus zeer veel ervaren met het activeren van merken en doelgroepen.
Mede oprichter van TBWA/Brand Experience Company en Activate&co specialisten in brand- & business activation met succesvolle campagnes voor o.a. Etos, ING, Nivea en Bavaria.
Stond aan de basis van het continu Activatie Barometer onderzoek dat samen met Trendbox consumer insights en succes factoren van activatie campagnes in kaart brengt.
Zal op het sponsor congres consumenten onderzoek presenteren naar het effect van strategische partnerships en actueel de resultaten van het Olympische Barometer onderzoek.

Geneviève Meerburg - Onna-onna

Sprekers
Geneviève Meerburg is managing director van financieel dienstverlener Onna-onna, onderdeel van Aegon. Wil vrouwen helpen zich (financieel) vrij te voelen. En zet daar al haar stuurvrouwskunsten en creativiteit voor in. Weet alles van hoge hakken, rijgedrag en verzekeringen.

Was hiervoor manager marketing en verkoop zakelijk bij ABN Amro Verzekeringen (joint venture Delta Lloyd Groep met ABN Amro).

'Ik ben nu ruim vijftien jaar werkzaam in de verzekeringsbranche en heb in iedere functie heel dicht op klanten geopereerd. Voor mij is het contact met klanten mijn energie- en inspiratiebron en vind ik dat ik daar het verschil kan maken.'

John van Lottum - Eredivisie

Sprekers
John van Lottum Director Brand Partnerships Eredivisie Media & Marketing

Professional career
John van Lottum(39) is Director Brand Partnerships at Eredivisie & Media & Marketing. John is responsible for all commercial partnerships with the Eredivisie Football League and the FOX Network Group channels FOX Sports, National Geograpic and 24Kitchen. He made his entry in to the football business at Eredivisie club AZ in 2011 after a 15 year professional tennis career . He was member of the Dutch Davis Cup team for many years and reached a career high of nr. 62 in the ATP world ranking. His best achievement at a Grand Slam is reaching the 4th round at Wimbledon.

Eredivisie Media & Marketing
Eredivisie Media & Marketing CV (EMM) is het mediabedrijf van FOX Networks Group, de 18 Eredivisieclubs, Endemol en de KNVB. Binnen de onderneming worden de collectieve media- en sponsorrechten geëxploiteerd namens, en ten behoeve van, de 18 Eredivisie Clubs. Kernactiviteiten van EMM zijn de exploitatie van de (inter)nationale collectieve Eredivisie uitzendrechten (live en samenvattingen), exploitatie van de premium tv zenders van FOX Sports en de digitale tv-zender FOX, overige mediarechten, collectieve sponsoring Eredivisie en Public Viewing.

Joop de Boer - Golfstromen

Sprekers
Joop de Boer is mede-oprichter van het stedelijk adviesbureau Golfstromen en online magazine Pop-Up City. Pop-Up City is een internationaal trendsettend platform rondom stedelijke innovatie en lifestyle, dat op dagelijkse basis schrijft over trend en ideeën die de stedelijke toekomst vormgeven. De afgelopen twee jaar heeft Joop intensief onderzoek gedaan naar een nieuw stedelijk marketingfenomeen: 'brand urbanism', een trend die op Pop-Up City voor het eerst is benoemd en beschreven. Het onderzoek laat zien hoe merken bijdragen aan het beter, mooier of leuker maken van de stad, als onderdeel van hun marketinginzet.

Samen met Rinske Brand onderzoekt Joop momenteel de kansen voor ‘brand urbanism’ in Nederland. Kort gezegd; kunnen merken helpen onze toekomstige steden te maken? Tijdens dit congres doen zij voor het eerst samen hun verhaal. En de aanwezigen kunnen een concrete oproep verwachten: welke merken durven het experiment dat ‘brand urbanism’ heeft aan?

Lees ook het blog dat Rinske schreef over brand urbanism: http://brandurbanagency.com/stad-als-mediakanaal-is-nederland-klaar-brand-urbanism/

Marcel Surendonk - MOJO

Sprekers
Marcel Surendonk, Head of Brand Partnerships, MOJO (Pinkpop, North Sea Jazz Festival, Lowlands, PITCH, Down The Rabbit Hole)
Marcel Surendonk werkt ruim negen jaar als Head of Brand Partnerships bij MOJO (onderdeel van Live Nation). In die functie is hij verantwoordelijk voor de afdeling Brand Partnerships van Mojo en voor de samenwerking met partners bij festivals als Lowlands, Pinkpop en North Sea Jazz alsmede voor de overall partnerships met merken op het gebied van presales & ticketing. Hij is tevens voorzitter van de vakjury Entertainment en Events van de SponsorRing en een van de founders van Livescope, het kennisplatform voor de live muziek branche.

Mark Bogaerts - Heineken International

Sprekers
Mark Bogaerts, Global Event Activation Manager Heineken International, werkt al 15 jaar op het kruisvlak van events & sponsoring en heeft door ervaring aan zowel locatie (Amsterdam ArenA), bureau (Trefpunt) als klantzijde (Heineken International) een brede blik op partnerships ontwikkeld. Grootschalige evenementen, vooral binnen de sport en op internationaal niveau hebben zijn speciale interesse. Vele sponsorships heeft hij middels events geactiveerd, het Holland Heineken House bij de Olympische Spelen, het WK Rugby en de Champions League voor Heineken maar ook de Tour de France voor de Rabobank. Mark is daarnaast bestuurslid van de Stichting Sponsorringen.

Rinske Brand - BRAND The Urban Agency

Sprekers
Rinske Brand - BRAND The Urban Agency

Met zo’n achternaam kun je bijna niet anders dan het marketingvak in. Vanuit de drijfveer betekenisvolle organisaties, merken èn gebieden succesvol te maken, richtte Rinske Brand in 2007 marketing- en communicatiebureau BRAND op. Haar passie voor steden zorgde voor een volledige en unieke bureaufocus op de stad, de stedeling en stedelijke ontwikkeling. Het werkveld is breed en divers; van positioneringstrajecten tot activatie-campagnes en van placebranding tot events en conferenties. De klanten hebben wel één ding gemeen; ze hebben allemaal hart voor de stad.

Samen met Joop de Boer van The Pop Up City onderzoekt Rinske momenteel de kansen voor ‘brand urbanism’ in Nederland. Kort gezegd; kunnen merken helpen onze toekomstige steden te maken? Tijdens dit congres doen zij voor het eerst samen hun verhaal. En de aanwezigen kunnen een concrete oproep verwachten: welke merken durven het experiment dat ‘brand urbanism’ heeft aan?

Lees ook het blog dat Rinske schreef over brand urbanism: http://brandurbanagency.com/stad-als-mediakanaal-is-nederland-klaar-brand-urbanism/

Therese Noorlander - Coca Cola Nederland

Sprekers
Afkomstig uit een ondernemersgezin met een Rotterdamse vader die hard werken en mouwen opstropen voorstond. De studie Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam stoomde haar klaar voor het bedrijfsleven. Vanuit werkervaring bij Heineken en Nutricia op het snijvlak van marketing en sales, stroomde zij door de grote Amerikaanse farmaceut Pfizer. Hier werkte zij als programma manager voor ketenzorgprogramma’s. Het multidisciplinair werken en denken, het schakelen tussen wetenschap, beleid en praktijk leidde na 4 jaar tot de overstap naar het publieke domein: de overheid. Bij het Ministerie van Volksgezondheid heeft zij als senior beleidsadviseur het langst gewerkt als teamleider Gezond Gewicht. Als ambtenaar adviseerde ze ruim 6 jaar de minister en staatssecretaris en ondersteunde ze de gekozen beleidsuitvoeren naar bijvoorbeeld gemeenten, scholen, sportverenigingen en andere maatschappelijke organisaties. Vanuit deze rol heeft zij in kunnen zetten op publiek private vraagstukken en samenwerkingsvormen als oplossing.

Lees meer