Liesbeth van Keimpema | Fries Museum

Over de Spreker
  • Functie
    Manager Sponsoring, Vrienden & Fondsen
  • Company
    Fries Museum & Keramiekmuseum Princessehof

Aegon en Fries Museum: ‘Hoe we cultureel en maatschappelijk de toon zetten’

Liesbeth van Keimpema trad in 2014 aan bij het Fries Museum dat in 2013 heropende in een nieuw en modern gebouw in het hart van de stad Leeuwarden. Hiervoor was zij werkzaam in het bankwezen en als zelfstandig communicatieprofessional. Het Fries Museum vestigde in 2016 een bezoekersrecord met de toptentoonstelling Alma-Tadema. In het kader van Leeuwarden-Fryslận Culturele Hoofdstad van Europa in 2018 organiseert het Fries Museum nog twee blockbusters: Mata Hari en M.C. Escher. Liesbeth van Keimpema is binnen het museum mede verantwoordelijk voor het ontwikkelen van cultureel ondernemerschap. Actief verbinding zoeken met het bedrijfsleven en maatschappelijke instellingen is een speerpunt in het beleid van het Fries Museum. Het invullen van de (maatschappelijke) behoefte van de potentiële partner van het museum is daarbij leidend. In 2017 werd een belangrijke stap gezet met de samenwerking met Aegon.